Czy zwykły breloczek może pomóc w działaniach marketingowych

Każdy z właścicieli własnej firmy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest budowanie więzi z klientem… czasem zanim ten stanie się takowym. Właśnie dlatego większość tych, którzy wiedzą co-nieco o marketingu, decyduje się na zakup gadżetów reklamowych, które są wręczane za darmo na wiele różnych sposobów, osobom wybieranym na podstawie zainteresowań, płci, wieku czy też czegokolwiek innego współgrającego z targetem danego biznesu. Dziś weźmiemy pod lupę jeden z najpopularniejszych upominków marketingowych – chodzi o breloki reklamowe.

Format a skuteczność

Choć pozornie może się wydawać, że niewielkie breloki nie przyczyniają się za bardzo do reklamowania naszego biznesu i nie ma sensu ich wykorzystywać, tak naprawdę nie ma bardziej mylnej opinii. Okazuje się bowiem, że wszystko zależy tutaj od naszego podejścia i kreatywności. Przede wszystkim musimy znać specyfikę breloków oraz zdać sobie sprawę z tego, że nie mogą zawierać samego naszego logo. Najlepiej bowiem, żeby reklama naszej firmy została do nich dodana pozornie mimochodem.

Liczy się zatem główny przekaz breloczka – niech przykuwa on uwagę. Niech będzie zabawy, świetnie wykonany pod względem artystycznym, albo też solidnie stworzony pod kątem wykorzystanych materiałów. Jeżeli zwróci na siebie uwagę, każdy będzie chciał wziąć go do ręki – wtedy właśnie zobaczy nazwę naszej firmy, adres jej strony lub cokolwiek, czym chcemy reklamować nasz biznes.

Ważne w tym wszystkim jest to, by te właściwe elementy promujące zostały zamieszczone w sprytny sposób, by nie odciągały uwagi odbiorców, ale jednocześnie były widoczne i wyraźne, gdy na nie się patrzy.

Czy warto?

Podsumowując więc cały wywód, breloki reklamowe stanowią wspaniały sposób na wypromowanie firmy, jednakże są też najbardziej podchwytliwe, gdyż wymagają odpowiedniego pomysłu i właściwego wdrożenia go w życie. Jeżeli jednak nam się to uda, możemy liczyć na naprawdę porządny efekt – nie tylko bezpośredni, ale też (a może przede wszystkim) bardzo długofalowy. Każdy wie w końcu, że breloki zostają z odbiorcami na długie, długie lata.

Kornelia